Thursday, July 3, 2008

want something new?


sejak aku darjah 6, aku dah boring dengan lagu2 yg keluar dari speaker radio. dengan pengaruh abang aku, aku start dengar lagu nirvana, sebab tahun 95~ adalah zaman grunge seluruh dunia.
kurt cobain menjadi ilham walaupun die dah mati 1tahun sblm aku kenal dia. album Unplugged live in NewYork dan Nevermind menjadi batu asas minat muzik aku.

setahun lepas tu, aku mula kenal dengan band2 tempatan yg bukan mainstream, band2 yg tak tak keluar radio biase. butterfinggers, oag, carburetor dung, dead mushroom, nice stupid playground, spiral kinetic circus, saturnine, the pilgrims. masing2 dengan style sendiri.

sesape yg mengalami perubahan mcm aku skrg ni, ade beberape website yg ade list2 local band malaysia yg nak promote musik diorang. try la browse mane tau kalau ade band yg korang tersangkut.

links :
  • i-bands , boleh dengar streaming/ download band2 yg lom sign ngan mane2 label
  • malscene , ade listing gig2 dan forum
  • amp channel v , terbuka utk band dari asia
  • myspace , bukan sybersocial site aje
  • akan ditambah dikemudian hari

4 comments:

Anonymous said...

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0707&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_08.htm

ini cerita yg aku bace kat utusan psl penyanyi Carburetor Dung. heh, lawak gle~

WiNz said...

heh~ teringat zmn kemilangan kat APPJB dulu..

smp jahanam radio (akak) aku kat blk presiden tu, hampeh~

redape-imran said...

biase la zaman awal remaja

Nota Kaki said...

Spiral Kinetic Circus!! classic siot..hahah, ingat lagi aku beli kaset tuh, tapi disappointed skit pasal x heavy cam 1.2 miligram(????)..haha pastu kau layan, pasal kau cakap dengar lagu tuh x bole tido malam..those were the days..